Ekonomi

Araştırma sonuçları, Türkiye ekonomisinin ihracatta kur/fiyat rekabetine değil, yurt dışından satın alınanı ihraç etmeye dayalı bir ekonomik özelliğe sahip olduğunu göstermektedir.

Ege Bölgesi’nde üretilen lezzetleri tüm dünyaya ulaştırarak 5 yıl üst üste ihracat rekorları kıran Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 1.4 milyar dolarlık ihracat hedefini aşmaya hazırlanıyor.

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak, Ege yaş meyve sebze ihracatçılarının Ocak-Mayıs döneminde yüzde 15 artışla Türkiye’ye 502 milyon dolar döviz getirdiğini açıkladı.

“Son bir yıllık dönemde ihracatımız yüzde 7 artarak 1 milyar 312 milyar dolara ulaştı. 2023 yılının ilk 5 ayında yaş meyve sebze ürünlerinde en çok ihracat yaptığımız ilk üç ürünümüz domateste yüzde 68 artışla 49 milyon dolar, mandalinada yüzde 68 artışla 11 milyon dolar ivme kaydetti. Elmada yüzde 14 ve 8 milyon dolar. En çok ihracat yaptığımız ülkeler ise Rusya, Polonya ve Almanya oldu. Rusya’ya yüzde 7 artışla 33 milyon dolar, Polonya’ya yüzde 59 artışla 15 milyon dolar, Almanya’ya yüzde 140 artışla 11 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Meyve ve sebze ürünleri ihracatımızda; Biber turşusu yüzde 20 artışla 52 milyon dolar, domates kurusu yüzde 11 artışla 49 milyon dolar, salatalık turşusu yüzde 5 artışla 39 milyon dolar ve elma suları yüzde 14 artışla 35 milyon dolar dolar ilk dört ürünümüz. Almanya, ABD ve İngiltere en çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında ilk üçte yer alıyor. Yaş meyve sebze branşımızda yıllardır ana pazarımız Rusya ve Avrupa Birliği olmuştur. Ürün branşında ise AB ülkelerinin yanı sıra ABD ve İngiltere ana pazarlar” dedi.

Başkan Uçak, “Pazar payımızı artırmak rekabet gücümüzü de artıracaktır. Bu nedenle Hindistan, Endonezya ve Malezya ticaret heyetlerimizin ardından yeni açtığımız UR-GE projemizle alternatif pazar arayışlarımıza devam edecek ve tüm gücümüzü Türk tarım ürünlerinin dünya masalarında yerini alması için harcayacağız. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği olarak bu yılki ihracat hedefimizi 1,4 milyar dolar olarak belirledik. Ancak şu anda ihracatımızda 1,4 milyar doları aşan bir ivme var. 2023 yılında 1,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştireceğimizi öngörüyoruz. Gücümüzü ve istikrarımızı yeni pazarlarda savunmak için Birliğimiz bünyesinde yeni bir UR-GE Projesi başlatıyoruz. Gerek URGE projemiz gerekse dünyanın birçok ülkesinde katıldığımız fuarlar ile segmentlerimizi en iyi şekilde tanıtmak ve çalışmalarımızı daha fazla pazara ulaştırmak için var gücümüzle çalışıyoruz.” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu