Teknoloji

Ford da frene bastı: Elektrikli araçlara ilgi azalıyor mu?

Dünyanın dört bir yanındaki otomotiv devlerinin içten yanmalı motorları hızlı bir şekilde kullanımdan kaldırmaya ve bunları elektrikli modellerle değiştirmeye çalıştıkları bir sır değil. Ancak bu arada, pek çok şirketin elektrikli araçların müşteri kabulünün yavaş olmasıyla mücadele ettiği de ortaya çıkmaya başlıyor.

Ford Motoru,Geçtiğimiz gün Kuzey Amerika’daki müşterilerin elektrikli araçların talep ettiği primi ödeme konusunda isteksiz olduklarını kaydetti. yeni MESKEN üretim kapasitesi için harcamayı planladığı 12 milyar dolarlık yatırımı ertelediğini açıkladı.

CNBC’nin haberine göre Ford, Kentucky’deki yeni kampüsünde planlanan ikinci akü fabrikası da dahil olmak üzere üretim kapasitesi için planlanan harcamalardan geri adım atmayı planlıyor. Ancak şirket temsilcileri, bu geri adımın gelecekteki elektrikli modellerin üretimine olan bağlılığını etkilemeyeceğini hemen vurguladı.

Ford Motor CFO’su John Lawler, kısa bir süre önce yaptığı açıklamada şunları söyledi: Hacimlerin ne olacağına müşteriler karar verecek” dedi ve ekledi: ” Ford, elektrikli araçların benimsenme hızına ayak uydurmak için benzinli, hibrit ve elektrikli araçların üretimini başkalarının yapamayacağı şekilde dengeleyebiliyor.

Öte yandan şirket, Ford Model e adlı elektrikli araç iş biriminin bu yılın üçüncü çeyreğinde faaliyet bazında 1,3 milyar dolar zarar ettiğini açıkladı.Bu, 2022’nin aynı dönemine kıyasla neredeyse iki kat kayıp anlamına geliyor.

Elektrikli araçlara yönelik başlangıçtaki ilgi azalmış olabilir ve bu Ford haberi, gerçek talebin artık devreye girmeye başladığını gösteriyor. Çok uluslu araç kiralama şirketi Hertz,Geçtiğimiz günlerde Tesla hisselerinin ikinci el satış değerlerini etkileyen artan onarım maliyetleri ve sürekli fiyat düşüşlerini gerekçe göstererek filosunun elektriğe geçiş hızını yavaşlattığını açıklamıştı.

Honda ve GM, GM’nin müşteri talebini değerlendirirken son konut projelerinden bazılarını küçültmesi nedeniyle ortaklaşa daha uygun fiyatlı elektrikli araçlar geliştirmeye yönelik 5 milyar dolarlık yatırım planlarından vazgeçti.

Çoğu üretici önümüzdeki 10-15 yıl boyunca tamamen elektrikli ürün serisine bağlı kalmayı sürdürürken, birçoğu artık geçişin başlangıçta iddia edildiğinden çok daha zor olacağının farkına varıyor. Reuters’in haberine göre Mercedes-Benz CFO’su Harald Wilhelm, bazı üreticilerin yakın zamanda EV’leri daha yüksek üretim maliyetlerine rağmen içten yanmalı motor araçlarından daha ucuza sattığı gerçeğine atıfta bulunarak, konut piyasasını “ Oldukça vahşi bir bölge.” şeklinde tanımladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu